تبلیغات
۩۞۩ Welcome to Royaei blog ۩۞۩ - بازی بسیار ساده و کم حجم با برنامه نویسی
 
 
كاربر گرامی، خوش آمدید!   WellCome To MyBlog
 
موضوعات سایت
بخش های سایت
  نرم افزار گرافیکی

  مطالب جالب
  بازی سونی اریکسون
  xbox
  کدهای جاوا اسکریپت
  كتاب اكترونیكی
  Playstation
  برنامه نویسی
  جوکستان
  sms

جستجو


لوگو سایت

۩۞۩ Welcome to Royaei blog ۩۞۩


لوگوی دوستان

برترین سایت دانلود ایران

تبلیغات سایت




عنوان این پست بازی بسیار ساده و کم حجم با برنامه نویسی و از بخش برنامه نویسی , می باشد

توابع مورد استفاده

Line برای کشیدن خطوط و مستطیل(تابع اصلی برنامه)

[object.Line [Step] (x1, y1) [Step] - (x2, y2), [color], [B][F

 

object (اختیاری) شی است که تابع نتیجه اش را بر آن اعمال می کند (در صورت ذکر نشدن به طور پیش فرض فرم را انتخاب می کند)

Step (اختیاری) مشخص کننده مختصات نقطه شروع بر اساس نقطه فعلی (CurrentX مقدار X نقطه فعلی و CurrentY مقدار Y نقطه فعلی را ذخیره کرده است)

(x1, y1) (اختیاری) مختصات نقطه شروع رسم خط یا مستطیل (در صورتی که ذکر نشود از CurrentX و CurrentY  استفاده می شود)

Step (اختیاری) مشخص کننده مختصات نقطه پایان بر اساس نقطه شروع خط

(x2, y2) (اجباری) مختصات نقطه  پایان  خط رسم شده

color (اختیاری) یک عدد صحیح بلند(Long) که رنگ خط رسم شده را نگهداری می کند( در صورتی که ذکر نشود ForeColor استفاده می شود)

B (اختیاری) با عث می شود یک چهارگوش کشیده شود (رسم box )

F (اختیاری) اگر B ذکر شود می توانید با ذکر F چهارگوش رنگ شده رسم خواهد شد (رسم Filled Box ) (اگر B ذکر نشده باشد از F نمی توان استفاده کرد) رنگ و سبک پر کننده از FillColor و  FillStyle پیروی می کند

[Randomize [number

Randomize برای مقدار دهی اولیه تابع تولید عدد تصادفی

Rnd[(number)] r

Rnd برای تولید اعداد تصادفی

(object.Point(x, y

Point رنگ نقطه داده شده را بر اساس RGB باز می گرداند این تابع فرمها و PictureBox را پشتیبانی می کند

object.PSet [Step] (x, y), [color] a

Pset نقطه داده شده را به رنگ مورد نظر تغییر می کند

Timer تعداد ثانیه های سپری شده از نیمه شب را باز می گرداند

متغیرهای مورد استفاده

Score امتیاز بازی را در خود نگهداری می کند

posx  و posy مختصات نقاط x , y

jahat جهت حرکت ;(کد کلیدها در رویداد Form_KeyDown  در متغیر jahat ذخیره می شود)

اگر مساوی صفر باشد به این معنی است که بازی هنوز آغاز نشده است

اگر مساوی 37 باشد به این معنی است که جهت حرکت به سمت چپ است

اگر مساوی 38 باشد به این معنی است که جهت حرکت به سمت بالا است

اگر مساوی 39 باشد به این معنی است که جهت حرکت به سمت راست است

اگر مساوی 40 باشد به این معنی است که جهت حرکت به سمت  پایین ست

منطق بازی

بازی که می خواهیم بسازیم بازی خطها است (snake ) هنگام لود شدن برنامه با استفاده از تابع Line

چهارگوشی با رنگ زرد در اطراف فرم کشیده می شود و سپس در یک حلقه 25 مربع پر شده از رنگ

در نقاطی اتفاقی از صفحه رسم می شود و یک نقطه به عنوان نقطه شروع بازی در محلی که  قبلا مربع

قرمزی رسم نشده باشد انتخاب می شود.

باقی اتفاقات در بازی با استفاده از یک تایمر با وقفه زمانی یک میلی ثانیه انجام می شود

در اتفاقات تایمر با توجه به کد کلید فشرده شده (جهت مناسب) نقطه فعلی جا به جا شده و سپس خطی کشیده می شود و امتیاز نیز افزایش می یابد

هنگام کشیدن خط در هر جهت ابتدا رنگ نقاطی که که قرار است خط  به انجا برود بررسی می شود و

در صورتی که این رنگ جز سیاه باشد معلوم می شود که آن نقطه یا دیواره زرد یا مربعی قرمز یا بدنه خط خودمان بوده است در نتیجه کاربر بازی را باخته است و از او سوالی برای بازی دوباره پرسیده می شود

  دانلود

 :: لینك ثابت نویسنده : مجید یاری نظرات و پیشنهادات Comment  

مطالب پیشین

اسکرین سرور آتش سوزی
Lord of rings
بازی مستربین
رزیدنت اویل ۵
پروژه نیتال
بازی زورو
بازی بسیار ساده و کم حجم با برنامه نویسی
كدهای جاوااسكریپت
كتاب خود آموز php در 24 ساعت
اس ام اس سری 1
عروسی رفتن دخترها و پسرها
لطیفه سری 1
برنامه نویسی اختصاصی چیست ؟


اطلاعات سایت
 

مدیران و نویسندگان
رضا
جواد حسینی بهلولی
مجید یاری
محمد طالبی

آمار بازدیدكنندگان
امروز :
دیروز :
این ماه :
ماه قبل :
آخرین بازید :
بازدید كل :
آخرین بروز رسانی :

مطالب و نظرات
كل مطالب :
تعداد نویسندگان :



لینكدونی
سایت تبلیغاتی 118 مشاغل
ارشیو لینکها
ارسال لینک روزانه

پیام نگار

نظرسنجی
موضوع مورد علاقه ؟






لینك دوستان
:: سایت تبلیغاتی 118 مشاغل

صفحه اصلی |  ارتبــــــــــــــاط با ما |  پست الکترونیک |   |  صفحه خانگی